این شوالیه راننده جسور می خواهد - معرفی سریع ام جی 6 فیس لیفت

این شوالیه راننده جسور می خواهد - معرفی سریع ام جی 6 فیس لیفت

این شوالیه راننده جسور می خواهد - معرفی سریع ام جی 6 فیس لیفت
معرفی سریع ام جی 6 فیس لیفت
يكشنبه10مرداد1395 ساعت 11:47

ظاهر جسورانه‌‌تر در نسخه فیس لیفت

ام جی 6 بدون شک یکی از قدرتمندترین و ایمن ترین خودروها در کلاس خود می باشد که بسیاری از صاحب نظران صنعت خودرو طراحی زیبا و اسپرت آن را مورد تحسین قرارداده اند. در سالهای اخیر شرکت ‌ام‌جی برای نسخه فیس‌لیفت ام‌جی 6 دست به قلم شده و تغییراتی را در ظاهر آن ایجاد کرده است.

با نگاهی واقع‌بینانه می‌توان گفت دستخط جدید طراحان ‌ام‌جی، جذابیت را برای 6 بیش از پیش به ارمغان آورده است. چراغ‌های عقب با تغییر در خطوط داخلی چراغ زیبایی بیشتری دارد که حس اسپرت را به سبک جدید القا می‌کند. همچنین سپر با فرمی جدید و طراحی لبه زیر سپر زنبوری باعث شده است این حس الهام شده چراغ‌ها در سپر هم رعایت شود. در جلوی خودرو شاهد تغییرات بیشتری نسبت به عقب آن هستیم. مه‌شکن‌های جلو، خطی با فرمی شکسته شده‌اند که قابلیت روشنایی روز یا همان دی‌لایت را اضافه کرده‌اند. سپر جلو حالت جدید و ملایمی را به خود گرفته و جایی را برای چراغ‌شور در خود تعبیه کرده است. کاسه چراغ جلو هم با تغییرات جزئی همراه شده است که در عمل، کارایی بیشتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. طرح کرومی روی گل‌گیرهای جلو هم شکلی جدید را به خود گرفته است. رینگ‌های نسخه فیس‌لیفت هم ظاهری جدید دارد و فرم 10 پره با پنج اتصال را داراست.


وقتی پا به کابین MG6 جدید می‌گذارید، گویا طراحی، دلنشین‌‌تر شده است و سبک قرارگیری امکانات باعث شده است زندگی به روش خودروهای جهانی، در آن رعایت شود. طراحی داخلی این خودرو شامل تغییراتی جزئی بوده که در برخی جهات به قابلیت‌های آن افزوده است. با توجه به اضافه شدن ترمز پارک برقی به خودرو، پنلی شیک در قسمت پایین دسته دنده به آن اختصاص داده شده است که سیستم روشن و خاموش شدن خودکار خودرو در بخشی از این پنل قرار گرفته است. دسته دنده خودرو حسی خلبانی و اسپرت را به خود گرفته است و مانیتور وسط داشبورد حالت جذاب‌تری دارد. جای لیوانی تاشوی معروف ‌ام‌جی6 که باعث انتقاد برخی منتقدین بود، جای خود را به یک جای لیوانی تکی داده است. غربیلک فرمان، حالت خود را حفظ کرده، ولی جای برخی دکمه‌ها در آن عوض شده است. پشت آمپر خودرو طراحی شبیه MG GS را دارد و حالتی فضایی را به خود گرفته است. از طرفی با قرار دادن دست دنده در حالت اسپرت، پشت آمپر رنگ قرمز را به خود می‌گیرد که جذابیت خوبی دارد.

 

تغییرات اصلی در باطن ‌ام‌جی 6 فیس‌لیفت است

ام‌جی 6 و 550 به موتور 8/1 لیتری توربوشارژ مجهز است که با گیربکس پنج دنده اتوماتیک قدرت را به چرخ‌های جلو می‌رساند. گشتاور بین 210 تا 215 نیوتون‌متری باعث می‌شد که این خودروها در دورهای بالای 3000، قدرت خوبی داشته باشند و کشش مناسبی را به ازای هر تعداد سرنشین تحویل راننده بدهد. در ام جی 6 جدید بوست (تقویت) توربو در دورهای پایین صورت می‌گیرد که خیلی مسئله جذاب‌تری است. همین مسئله باعث شده است در صورت گاز دادن در دورهای پایین شاهد فعال شدن توربو باشیم. همچنین گیربکس این خودرو که به جای پنج دنده، شش دنده شده است، فناوری مخصوصی دارد که‌ ام‌جی آن را TST می‌نامد. تی‌اس‌تی همان سیستم گیربکس دو کلاچه ‌ام‌جی است که تغییر وضعیت دنده را در کسری از ثانیه انجام می‌دهد. تعویض دنده هم مثل مدل‌های قبلی از پشت فرمان امکان‌پذیر است و به لطف سیستم دو کلاچه سرعت تعویض دنده به مراتب بهتری دارید که در دورهای بالاتر می‌توانید از آن استفاده کنید. وجود سیستم هوشمند خاموش و روشن شدن خودرو نیز باعث شده است پشت چراغ قرمزها خودرو به طور اتوماتیک خاموش شود.

 

نکات مثبت

این خودرو با تمام نکاتی که اشاره کردیم، طراحی زیبا و پویایی دارد. از طرفی وجود برخی امکانات مانند، سیستم تهویه دوگانه، گرم‌کن صندلی‌های جلو، زنون و چراغ‌شور، دی لایت، سیستم خاموش شدن پشت چراغ، سیستم صوتی تصویری، دنده پشت فرمان، سنسور پارک جلو و عقب، سان‌روف دو حالته، سنسور نور، صندلی برقی، ترمز پارک برقی و اتوهلد و... باعث شده تا این خودرو فست بک هوادارانی هم داشته باشد. فضای صندوق این ماشین بسیار مناسب سفر است و شیشه عقب دید خوبی را به راننده می‌دهد.

جزییات بیشتر خودرو

ام جی 6

 

ام جی 6 فیس لیفت